Hur går vardagen ihop när man har hund?
Hej alla hundägare! Jag är en tretton åring som vill väldigt gärna ha en hund. Men jag vet inte riktigt om det skulle funka i min familj. Min familj består av min mamma, min pappa och mina två lillasystrar som är 5,5 och 9 år. Min pappa jobbar heltid och min mamma jobbar 90%.
Som rubriken lyder så undrar jag hur vardagen går ihop när man har hund i en barnfamilj.
Hur gör ni jobbet? Hur länge är hunden hemma själv varje dag?
Tacksam för svar.
Skrev fel menar ”hur gör ni med jobbet?”
Min hund är hos mina morföräldrar när jag är på jobbet. Så min är Max själv 2-3h om de åker iväg och äter eller handlar under dagen. Han klarar att vara själv längre men finns ingen anledning till det.
Det vanligaste är väll att man antingen kan ta med sig hunden till jobbet, åka hem från jobbet en stund mitt på dagen för att gå ut med hunden, någon i ens närhet kan ha/rasta hunden eller att anlita hunddagis/hundrastare :)
De sista alternativen kostar dock en del per månad.
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Jag har haft två hundar
Första hunden fick jag när jag var 12 år. Han var med länge och när jag flyttade hemifrån så hade jag delad vårdnad om honom med mina föräldrar. Ett jobb jag hade på kontor kunde jag ta med mig honom.
Sedan fick jag barn och var mammaledig så då var det inga problem men innan dess var det alltid ett pusslande.
/Maria