Valp & unghund iFokus

Valp & unghund

Etikettskaffa-valp
Läst 382 ggr
Lärkan10
2020-06-10 19:32
0

Valp som skriker?

Jag har en valp som är lite över 9 veckor. Han är väldigt bitig och kaxig. När han leker hugger han mot händer och ben och börjar morra, när det inte fungerar med att avleda med varken leksak, tuggben eller godis brukar jag ta upp honom i famnen för att bryta och avsluta leken, men då morrar han och hugger mot ansiktet istället. Är detta normalt? Till min andra fråga - Valpen skriker ibland så det låter som att man håller på och misshandla honom, idag när jag tog upp honom för att gå ner för trappen skrek han som om jag höll på att just misshandla honom. Jag har tryckt på magen, benen, ryggen utan att han har visat att han har ont någonstans,.. han gjorde samma sak igår när jag skulle klippa klorna på honom. Någon som har någon aning om varför han gör såhär?

Karmatarerskanise
2020-06-10 19:46
0

Den här sidan är inte så aktiv. Fråga gärna inne på hundar också.

Liwan
2020-06-19 11:45
0

Tror du det kan vara av rädsla? Att valpen blir rädd. Eller vad tror du valpen har för känsla i kroppen som gör att den skriker?

(Jag har inte så mycket erfarenhet själv, min valp "skriker"/"tjuter" mest när hon vill någonstans (till en hare, till en annan hund eller människa).