Annons:
Etiketthormoner-och-uppväxt
Läst 518 ggr
Becka.gk
6/10/19, 3:23 PM

Första löpet? 🤔

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har en tik som blir 10mån om en vecka, är blandning mellan Collie, Golden, Labbe och Schäfer. Är min andra hund men är min första tik så kan inte mycket om löp😅 Är super förvirrad om hon har haft sitt första löp, för sådär 2månader sedan så tyckte jag hon luktade annorlunda (sådär som kvinnor kan göra under "löp") men försvann efter ca en vecka. Nu för två veckor sedan så tyckte jag hon började tvätta sig mera, vart keligare/ville ha mera uppmärksamhet och min 7åriga han hund (hennes pappa) vart mer intresserad. Vilket gjorde att jag fick efter sådär 3dagar dela på dom då han inte kunde lämna henne ifred längre. Och ja han vet hur man gör då han har fått 4kullar. Så nu måste hon väl löpa?🤔 Vilket jag trodde då han var så på henne och då hon är lite annorlunda i beteendet. Han hundens uppfödare var på besök och vi spontant bestämde oss att hon kunde ha honom i 5dagar i anknytning till att han ändå skulle träffa en tik för parning och han skulle få slippa stå ut med sin dotters löpande än stund👍 Men när han kom hem igen så var han väldigt trött på grund av parningen och att han sover dåligt borta så kopplade hans ointresse för tiken till detta och förstår ju om det kan ta ett lite tag innan han blir "sugen" igen. Men nu har det gått en vecka sedan han kom hem och han är återigen intresserad av lukter ute som normalt men bryr sig inte om sin dotter överhuvudtaget längre. Jag har inte märkt något annat täcken på att hon löper, hon blöder inte, inget intresse för han hundar och skvätt kissar inte. Så har hon löpt? Löper hon fortfarande? Har hon haft flytningar och löpet är på ingång?🤔🤔 Vet att alla tikar är olika i sina löp precis som vi människor och hon kan vara en som inte riktigt blöder utan kan "tyst" löpa, speciellt första löpet Har tänkt kastrera henne efter första löpet så är därför man sitter och väntar på den lite😅 vet att minst två av systrarna (samma kull) fick sina första löp för 2månader sen. Jag vet att det inte är panik och det kan komma så sent som 14mån (speciellt för stora raser) utan att det är något "fel"😊 Men är ordentligt förvirrad just nu😅🤔🤣 Ber om ursäkt att det nog vart ett långt inlägg men bjuder på en Valp bild på tiken i frågan 💜

Annons:
Alvirpo
6/15/19, 3:31 PM
#1

Testa att lägga ut på Hundar IF så får du nog bättre med svar, då det finns mycket aktivt folk med kunskap och erfarenheter där :)

engla16
8/1/19, 9:25 PM
#2

Jag TROR att en val löper vid 11 månaders ålder för första gången

Jojaton
8/6/19, 11:18 PM
#3

#2 Nej, när första löpet kommer kan variera mellan ca 6-15 mån.

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: