Annons:
Etiketthormoner-och-uppväxt
Läst 717 ggr
em.nord
4/20/17, 8:28 AM

Valp på utställning

Hej! Jag ska för första gången ställa ut en hund. Så både jag och min lilla tik är nybörjare! :) Tränade henne mycket när hon var 3 till 4 månader då vi tänkt ställa i februari. Hon var jätteduktig! Men vi åkte aldrig på februariutställningen. Nu är hon 6 månader och rent av odräglig när vi tränar. Rastlös och vill inte stå still och kolla hennes tänder gillar hon inte. Hon är glad hela tiden så inte arg eller nervös. Bara jäkligt glad och uppspelt. Försöker träna passivitet men går sådär. Hoppas hon är lugnare på söndag då det är en helt ny miljö med massvis med hundar. Fler än på vår bhk haha. Vet inte vad jag ville med inlägget. Kanske lite tips. Tror ju att det har med hennes ålder att göra. Nån med erfarenhet av just valpar och utställning? :-)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
parsley
4/20/17, 9:44 AM
#1

Se utställningen som en bra miljöträning i första hand.

em.nord
4/20/17, 12:33 PM
#2

#1 absolut det är det jag gör :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

tk1971
4/22/17, 9:30 AM
#3

Jag ska också ställa ut min 6-månaders valp snart. Vi har redan varit på en utställning. Det är jättebra träning för valpen. Placeringen ser jag inte som särskilt viktig, det viktiga är att valpen vistas i en miljö med en massa människor och hundar och blir hanterad av domaren.

em.nord
4/24/17, 4:11 PM
#4

Kan säga att det gick superbra! Hon var jätteduktig och det var väldigt bra träning. Superbra miljöträning.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Upp till toppen
Annons: