Annons:
Etiketthormoner-och-uppväxt
Läst 762 ggr
Pms74
3/24/17, 9:10 AM

Kissa var 5e min tik 9 mån

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla Min tik på 9 månader har idag på morgonen behövt kissa var 5e minut sen vid 7 tiden , är detta normalt tänker om det är löp på gång eller uvi. Hon är kall om nos och så men ligger hela tiden vid altandörren å piper och där kommer lite kiss varenda gång. Var även på promenad med henne men hon vill ju inte göra behov ute ute utan endast i trädgården å då pep hon inte men hon snusa kraftigare än någonsin. Torkade henne med en blöt handduk i underlivet o där va nåt svagt brunaktigt så jag gissar själv på löp på g men kan dom bli så knäppa då? Sen jag även jag reflektera över igår att jag tycker hon ser konstig ut kring ögonen vad tycker ni?

Annons:
Annette
3/24/17, 9:16 AM
#1

Sök veterinär, beteendet tyder på smärta när hon kissar. Kan vara UVI och det kan leda till värre saker om det inte behandlas.

Pms74
3/24/17, 9:43 AM
#2

Vilket menar du betyder på smärta? Hon piper att hon vill ut men piper inte ute och kissar väldigt mycket för att vara hon. Men hon e kall o blöt om nosen som dom ska vara å pigg för övrigt

Pms74
3/24/17, 10:23 AM
#3

Hon har dock lugnat ner sig nu å ligger o tuggar på ett go öra å tog tempen på henne 38.3 å det e ju normalt ringde till veterinär å rådfråga å dom tyckte jag kunde avvakta eftersom hon är i ålder för löp med å då kunde dom tydligen bli knäppa

Annette
3/24/17, 1:19 PM
#4

Jag uppfattade det som att hon pep när hon kissade.

Pms74
3/24/17, 4:40 PM
#5

Nä då hade jag förstått att nåt va fel men har varit o lämnat ett urinprov på henne och 1520 hade dom fortfarande inte kollat det men lova att återkomma men dom stänger nu 5 så får väl ringa igen

Pms74
3/24/17, 7:33 PM
#6

Veterinären ringde och hon hade lite protein, blod o lite urinsten så skulle ge henne en tablett c vitamin och görs i nån dagar o köpa nån special foder euro nånting för att lösa urinstenar och sen efter det köra på Royal canin fisk foder eller vad det hette. Och att hon tappat päls kring ögonen trodde hon va födoämnsallergi då tydligen pedigree är rätt starkt kryddad och sluta med burkmaten pedigree oxå

Annons:
Upp till toppen
Annons: