Annons:
Etikettkost-hälsa
Läst 530 ggr
Frida B
2016-08-31 11:06

Promenad med valp

Tänkte att denna fråga även platsade här!

Dobby är nu 5 månader den 9:onde, och jag som är en promenadälskare börjar bli skogstokig på att inte kunna gå promenader med mina hundar. Den vuxna hunden mår också bra av att promenera, men måste göra det när någon annan är hemma och passar valpen då han ej kan vara ensam hemma. Så blir inte så mycket av promenaderna, vi gör mer mentala grejer.

Så, till min fråga. 

Hur långt kan jag egentligen gå med min valp? Valpen i fråga blir trött, men han visar inte när han är trött. Och är alldeles för tung för att bära omkring på (lite över 12 kg).

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Turast
2016-08-31 13:52
#1

Kan du se några tecken på att han blir trött? Tex att han inte lyssnar lika bra eller att han kanske snubblar lite? Tänkte att på så sätt kan du se ungefär efter hur länge han blir trött? 

Jag släpade med min vappis upp i skogen i timmar, men då strosade vi ju mer runt än att .. Sen hade jag med mig en ryggsäck som jag hade henne i på magen ibland… men från 6 mån bar jag henne inte alls men gick inte timmars promenader i min vanliga takt liksom… svårt det där!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Vattnadal
2016-08-31 15:18
#2

Vad är det för ras?

Mina golden har jag tagit det lite lugnare med, men husky och grönlandshund har jag gått riktiga promenader rätt tidigt. Börjar med 1 km när de är 8 v, sen blir det 2, 3 och 4, alltid med lös valp och vuxna med i koppel. Håller koll så de orkar med och inte blir för trötta. Karin, min nuvarande valp, grönis född hemma hos mig i maj, går jag över 7 km med nu, nån dag i veckan. Hon är 16 v nu.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Frida B
2016-08-31 15:51
#3

#2 det är en kelpie. Har dock inte möjlighet att ha honom lös då tanter i området klagar på att jag har hundar lösa där jag inte får (fast jag får ha hundarna lösa, dom har aldrig stört någon och andra hundar i området går lika mycket lösa som mina. Men jag är yngst.) men tack för svar, då kanske jag inte behöver vara så orolig då!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: