Annons:
Etikettskaffa-valp
Läst 565 ggr
mejamylove
7/9/16, 11:05 PM

Min bebis är född!

Jag måste bara få skriva av mig lite eftersom min familj är trött på mig vid det här laget ;) Min valpis är äntligen född! Jag har varit med från början  vid den här kullen, från parning till valpning. Det var jätteoväntat att vi ens skulle skaffa valp, efter allt tjat dag ut och dag in så sa min far bara helt upp och ner - Ja… Jag vart helt chockad och började leta efter uppfödare och kull, och hittade en toppenuppfödare med fina hundar men inga kullar på gång. Jag mailade uppfödaren och berättade lite om oss och frågade om hon hade kullar på gång, som av en slump skulle båda hennes tikar få kullar precis då vi tänkt att det passar. Det var som en match made in heaven verkligen och igår föddes äntligen min lilla Rebell/Libra :) En gul murris, precis som den tik jag har nu.  Rasen är boxer utifall jag glömde nämna det i mitt valprant ;D
Är så glad, ville mest bara skriva av lite av lyckan 😃

Annons:
fridarebecka
7/10/16, 7:02 PM
#1

Vad kul, grattis! Jag är i samma sits, fast helt annan ras och valparna är en dag äldre(bearded collie). Har också följt med sen början så jag förstår din lycka! 😃 Tycker att tiden går sååååå långsamt just nu!

mejamylove
7/10/16, 7:38 PM
#2

Dom är nog på pricken lika gamla haha, min föddes natten torsdag-fredag :) Jaa, tiden går verkligen sakta nu, jag trodde jag skulle kunna ta det lugnt nu när väntan är över och vi vet säkert att vi kommer få en liten tik (snyggaste i kullen dessutom😍) men icke, kan inte vänta förrän hon är hemma hos mig ❤️

fridarebecka
7/10/16, 8:21 PM
#3

Vad kul! Och "min" ploppade ut vid middagstid på torsdagen, så då är dom bara några timmar äldre 😃 Samma här, tyckte det var så jobbigt att inte veta om man skulle få en, trodde det var den värste väntetiden, men det är värre nu när man vet!  Vi vet inte vilken vi får än, utan det bestämmer vi i samråd med uppfödaren när de passerat 6 veckor, längtar sååå mycket tills de börjar få personligheter och man kan börja ana vilken vi får 🙂

Kul med en jämnårig valp här!

mejamylove
7/10/16, 10:55 PM
#4

Åh vad roligt och spännande att inte veta riktigt vad ni får än, jag ska ha fodervalp så det blir uppfödaren som väljer här också :) jag hoppas hon blir en pigg liten rackare så man kan träna lite lydnad och annat skoj ^^ Vad ska du hitta på med din? :)

fridarebecka
7/11/16, 10:26 AM
#5

Tanken från början var rallylydnad, nosework och drag, men jag är sugen på att testa det mesta. Så just nu lutar det åt att vi går en kurs i lydnad till att börja med och får till grunderna där, och sen övergår helt eller delvis till rally beroende på hur kul lydnaden är 🙂 Rally kommer vi att satsa på, men jag känner ingen stress med det, känns som man har mycket gratis i rallyn om man tränat lydnad innan 🙂 Jag hoppas jag får en pigg grabb också, men jag tror det, uppfödaren vet vad jag vill med hunden så hon har sagt att hon kommer att vara tillmötesgående både med vilken vi vill ha men också med vilken hon tror kommer passa oss bäst 🙂

Vad är det mer än lydnad du vill träna? Ska ni satsa på nånting? 🙂

mejamylove
7/11/16, 2:17 PM
#6

#5 Det är lydnaden vi ska satsa på och eventuellt tävla i. Har testat på de flesta sporter som jag skulle kunna tänka mig och har hittat mina två favoriter lydnad och agility. Min hund jag har nu har jag tränat enbart agility med så nästa ska bli lydnadsvovve, så mycket slitskador och annat i agilityn tyvärr :(
Kul med rally! Har en vän som kör rally med sin staffe och det ser ju superroligt ut det med, men hon säger att lydnaden var mycket tråkigare eftersom det måste vara så strikt med kommandon och positioner och att rallyn var lite lättsammare. Så hon har blivit helt frälst i rally kan man säga 😂 Men jag tycker det är utmaningen som är det roliga med träningen 😊

Annons:
fridarebecka
7/11/16, 3:36 PM
#7

Precis, är rädd att det är det jag blivit också, frälst! Men har somsagt aldrig testat lydnad på riktigt utan bara lallat på hemma, så jag kan inte säga så mycket om det än 😉 Är sugen på att träna agility också, men tror inte jag kommer tävla. Är också rädd för alla skador och jag vill hellre ha en hund som håller för drag, men lite agilityträning hemma kommer vi nog köra, där jag själv kan bestämma höjd på hindren, hur snäva svängarna ska vara och sånt 🙂

mejamylove
7/12/16, 1:20 AM
#8

Jomen precis, man kan ju alltid köra lite på skoj :)

Upp till toppen
Annons: