Annons:
Etikettproblembeteenden
Läst 1474 ggr
Cochon
2016-07-09 11:13

Helt crazy med nya människor

Hej hej! Vår grand danois är ca. 10 månader och hon tycker det är sååååå kul med nya människor. Vi bor på en gård med gårdsbutik, så här kommer ständigt folk till gården. Det hon brukar göra är att först springa framemot dem och skälla "hej, här är jag, åhhh vad kul.". Sen vill hon bli klappad. Om hon inte blir det brukar hon börja först slå folk med tassarna precis som om hon vill göra vacker tass. Om de fortsätter ignorera henne, eller om de slutar klappa henne, så börjar hon hoppa på dem. Hon är ju väldigt stor så det går ju inte tt bara ignorera henne tills hon tröttnar och fattar att den metoden kommer man ingen vart med. Samtidigt som allt detta händer så är hon helt uppjagad för att det är någon ny på gården så hon lyssnar inte på någon av oss för fem öre och är helt ofokuserad. Och om man försöker gå fram och ta henne så ser hon det som en lek och bröjar springa runt över allt i full galopp och tycker det är super kul att man vill ha tag i henne. Vad gör man? Det slutar alltid med att vi stänger in henne i huset istället, men det är ju egentligen ingen direkt lösning på problemet… Hon lyssnar inte och går ej att få tag på och att ignorera henne funkar inte eftersom hon är så pass stor.. Snälla kom med tips och hjälp! Mvh Cochon

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
mejamylove
2016-07-10 00:19
#1

Ha henne i lina så hon går att få tag på så går det väl lättare att säga åt henne på skarpen att man inte får göra så :)

Cochon
2016-07-10 09:10
#2

#1 Får testa det! Ska bara försöka komma på en smidig lösning med linan. Tack för svar. :)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Frida B
2016-07-17 00:16
#3

Leverpastej! Lösningen på allt 😎 Och lina, som #1 skrev :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Herveaux
2016-07-17 12:35
#4

Vad vill ni att hon ska göra när det kommer besökare eller kunder?
Ge henne en uppgift så hon vet hur hon ska hantera all sin själaglada lycka. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: