Annons:
Etikettkost-hälsa
Läst 501 ggr
Frida B
2016-07-06 22:51

Foder till er valp

Bytte ni foder när ni fick valp eller går er valp på samma foder som hos uppfödaren?

Dobby får det som uppfödaren gav, RC junior, men inte länge till. Han skiter löst, luktar hur illa som helst och stora högar. (Som väntat från RC). Ska byta till Acana, hade tänkt att han skulle få äta upp denna säcken men han är så pass kass i magen att jag inte kan vänta. Ska köpa säck snart och börja fasa över.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
alltidnordin
2016-07-06 22:56
#1

Jag bytte efter 1-2 veckor hemma pga lös avföring (Four Friends från uppfödaren). Hans mage har kaosat endel (verkar vara ganska känslig) så har fått endel veterinärfoder mellan varven. 

Nu äter han Pure Natural, vilket han fungerar bra på. Orijen, Acana osv total ratar han. Väldigt kräsen liten här… 😂

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

[linda1989]
2016-07-06 23:08
#2

Bytte också rätt snabbt från RC som uppfödaren hade, fasade in Acana och senare Taste of the wild som han ätit bättre av. Valpen hade kingsmoor men fasade in Taste of the wild där också.

Turast
2016-07-07 06:43
#3

Collien hade RC, bytte snabbt som attan till Nordic färskfodret aussien hade eukanuba (stav??) Och gick ok på det så jag lät henne äts upp säcken sen blev det VoH

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Changrila
2016-07-07 18:06
#4

Barfade från första dag hemma. Uppfödaren barfar inte. Ser ingen anledning till att fortsätta ge mat som inte passar perfekt.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Tokryck
2016-07-08 07:07
#5

Bytte ganska snabbt jag med. Fungerar inte maten på hunden (eller att det i övrigt ändå är ett kasst foder) ser jag ingen anledning att inte byta. Jag vet vad jag vill ge till min hund och kommer bara köpa en liten säck av uppfödarens för att ha hemma (för en mjuk övergång) men sen byta till det jag vill ge.

fridarebecka
2016-07-10 19:17
#6

Min kommer att äta taste of the wild + smakprover av nordic hos uppfödaren, så jag kommer inte känna någon stress alls att byta foder🙂 Tanken är att byta till VoH senare, men är väldigt nöjd med taste of the wild, så ingen stress att byta somsagt(såvida det funkar bra på vår valp).

Annons:
Jetaime
2016-07-10 21:05
#7

Nu var det snart fyra år sen Zuki var valp, men hon fick också med sig Royal från uppfödaren, men jag blandade upp och bytade över direkt när hon kom hit. Använde då precepts valpfoder. Idag hade jag nog använd mig av Acana (Zuki har Acana nu).

Upp till toppen
Annons: