Annons:
Etikettträning
Läst 807 ggr
Frida B
2016-06-24 20:06

Självständig valp

Var tvungen att ta ut Dobby snabbt, hann inte öppna alla grindar osv för att gå ner och ut på trädgården så gick utanför dörren till skogsdungen. Släppte honom… Och han stack flr att undersöka. Utan tvekan. Han kom ju när jag ropade… Men är det vanligt att valpar gör såhär? Brukar inte 10 veckors valpar vara… Lite följsamma i alla fall?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Fridaaaa
2016-06-24 20:11
#1

Väldigt individuellt skulle jag säga och i perioder.
Du har ju inte haft honom så länge heller .)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frida B
2016-06-24 20:21
#2

#1 okej! Har alltid hört om att valpar går efter en osv, även de valpar jag träffat på jobbet, hos vänner osv har följt med så snällt… Men inte Dobby ^^

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Catta-
2016-06-24 20:26
#3

Min storpudel var väldigt snäll och följsam som valp, stack aldrig. Min systers kines däremot kunde inte bry sig mindre, som 8 veckors valp om vi gick 100m åt andra hållet om hon fastnade på en fläck. Man fick en blick som typ sa " jaja, gå ni jag kommer strax…" Så det är väldigt olika :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Fridaaaa
2016-06-24 20:27
#4

#2 Oftast gör dem det, men som jag förstått det har du en kelpie, stämmer det? Hört att de kan vara väldigt självständiga även som valpar. Vet dock inte om det stämmer.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frida B
2016-06-24 20:48
#5

#4 haha ja det stämmer. Och vet att dom är självständiga men… Han är 10 veckor xd inget att klaga på egentligen för han är helt orädd och lyssnar när man ropar men…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

tetri
2016-06-25 17:32
#6

Båda mina valpar har varit väldigt självständiga redan när jag fått dem vid 9 och 10 veckors ålder. Min ena stack 30-40 meter efter ett par fåglar det första hon gjorde när jag skulle rasta henne, 9 veckor var hon då. 🙂

feral jesus

Annons:
[linda1989]
2016-06-25 19:10
#7

Inte haft någon självständig valp, men kan tänka mig att det beror på individ och ras. Har själv en 5 månaders här hemma.

jenmjao
2016-06-26 15:31
#8

Jadu, jag läste att "valpar sticker inte, släpp valpen lös så kommer den". Släppte min blandrastik som valp och hon var borta lika fort som hon var nere, Nu är hon en mes som helst vill hålla sig nära mig om det inte då flyger en fågel liiite för lågt och nära. Annars är hon duktig, Min valp på 5månader kunde vara lös när han kom (15veckor) men stack EN gång för att han ville in och sova, han bestämde sig för att gena på parkeringen istället för cykelbanan precis bredvid så jag släppte inte honom efter det, och kommer inte göra förns han tränar mycket med lina. Han kan vara lös, dock ska jag ha lite koll på miljön då, Alltså inga bilvägar i närheten, tiken med (han följer ju tiken mer än mig) och inga djur i närheten. Han kan säkert vara lösvid sådant men jag tar inga risker.

Changrila
2016-07-01 21:44
#9

Min förra valp stack iväg i full fart bort från allt och alla redan när hon var 5 veckor gammal och fick komma ut för första gången. Full fart, bort från mamma hund, med något kullsyskon i släptåg, ut genom häcken runt tomten och ut på ett fält. Inte en chans i världen att hon nöjde sig med att "bara följa efter flocken", hon ville ut på äventyr hela tiden. Så nej, det är absolut inte så att valpar per automatik är följsamma, däremot är de oftast mer följsamma då än vad de är som äldre.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

tulinia
2016-07-02 19:18
#10

Vi trodde samma sak, att det bara var att släppa. Men redan när Felix var 10veckor älskade han allt och alla. Han sprang iväg för att hälsa på främmande människor ><

tulinia
2016-07-02 19:18
#11

Vi trodde samma sak, att det bara var att släppa. Men redan när Felix var 10veckor älskade han allt och alla. Han sprang iväg för att hälsa på främmande människor ><

CayKantos
2016-07-05 19:13
#12

#11 just det beteende är väldigt typisk för rasen som TS har, Kelpie. Även när dom är vuxna, om en person dom gillar mycket kommer kan dom få bomull i öronen 😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
2016-07-05 19:15
#13

Nu har han varit lös några gånger och detta gick jättebra, han gick inte långt ifrån och kom när jag ropade :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
CayKantos
2016-07-05 19:19
#14

#13 vad skönt! Hur går det med jobb och valp för din del?? Vet inte rigtigt hur jag ska fixa det dom första 6 månader 😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
2016-07-05 19:22
#15

#14 har semester nu i 3 veckor till, sen har jag fixat dagmatte tills han kan vara i personalhundstallarna på jobbet :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
2016-07-05 19:24
#16

#15 åh så fusk… du jobbade på blå stjärnan va? Typ mitt drömjobb 😂😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
2016-07-05 21:09
#17

#16 har jobbat där, jobbar nu på ett annat djursjukhus (kan PM:a om du vill). Världens bästa jobb och arbetsplats! :D vill aldrig jobba med ngt annat än djur, gäller bara att hitta rätt arbetsplats så är det drömmen!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
2016-07-05 23:26
#18

Jaa du… skicka gärna PM, du kan kan ge lite tips på min jobbansökan kanske 😂 Just nu är min mail tom (ingen som har svarat mig) men har inte börjat skriva till kliniker/djursjukhus än.. lite svårt eftersom ingen i familjen rigtigt fattar min utbildningdå dom har svårt att hjälpa mig 😂😂 får kämpa på! Du och Dobby med!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: