Annons:
Etikettproblembeteenden
Läst 509 ggr
Nymphadora
2016-06-20 15:15

Gnyr när vi reser

Tips på hur en bäst vänjer sin valp vid att resa (kollektivt)? Vår tolvveckorskille (dvärgpudel) gnyr och tjuter konstant när vi reser med honom. Även om det bara är en hållplats med tåget. Som allt annat handlar det förmodligen om att han måste vänja sig och inse att det inte är farligt. Så vi tar tacksamt emot tips! Han reser i knäet och inte i bur. Över midsommar tänkte vi försöka resa bort och då är det tre timmars restid som gäller. Förslag?

Annons:
jenmjao
2016-06-21 11:33
#1

Jag har aldrig lärt en hund att resa, Jag har "tvingat" dom att följa med mig. Med min tik fjantade jag ganska mycket och gav godis, nu kräver hon godis hela bussresor (inte bil), Valpen jag har nu har jag åkt buss med en gång, det gick bra. Min mammas dvärgpudel dock, Han tjuter konstant varje resa, såfort han ska hemifrån, såfort han ska åka buss, Åker han bil är han knäpptyst och man är påväg HEM med honom, men inte hemifrån.
Har ni testat smala tuggben (vitarullar med hud fast smala pinnar) att hålla i och låta honom tugga på? Uppmuntra inte tjutandet med gos och belöningar, som jag gjorde på min tik, Det kan bli värre.

Nymphadora
2016-06-22 08:30
#2

#1 Det har gått lite bättre med leksak och godis på resorna, så pipandet kommer förhoppningsvis minska mer och mer. Hoppas vi iaf!

jenmjao
2016-06-22 08:33
#3

#2 Jag håller tummen! Det kan ju bero på illamående/för mycket intryck också, Man vet sällan vad en valp vill innan man lärt känna den, lite som med bebisar som bara skriker. Om ni dock utsätter honom för resor så ska han nog vänja sig tillslut, Så undvik det inte.

Nymphadora
2016-06-22 12:15
#4

#3 Nej, vi kommer absolut inte undvika det, utan vi fortsätter köra på. ;)

Upp till toppen
Annons: