Annons:
Etikettbildtrådar
Läst 774 ggr
hund_katt
6/15/16, 3:04 PM

Maxi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

lovade ju att skaffa en tråd till honom ;) så ska väll försöka hålla den uppdaterad.

Nu är han här!! Hämtade honom igår, vid lunchtid. Resan hemåt var lång men det gick bra. Var lite gnälligt i början men när jag tog fram valpfilten som luktade mamma så blev allt lugnt, sen var han lugn hela resan hem förutom när han hade sovit och ville leka så fil vi stanna för han var omöjlig i bilen haha ;) 

 Som jag har längtat <3 grät när vi körde från gården och jag hade en valp i knät! Så lycklig! Natten gick ganska bra också, skulle börja jobba vid 7 så Maxi fick vara hos min kompis. Hade ju inte planerat valp förrns slutet på juli så det blev lite fel med sommarjobbet och de nu när valpen kom en månad tidigare. Men det löste ju sig! :) Maxi hade inga problem med att vara hos min kompis iaf ;) Han var lite taskig mot dom dock och bajsade och kissade inne ett par gånger, direkt efter att dom redan varit ute och både kissar och bajsat ;) men så är det väll ibland. Hade inte någon lång dag idag på jobbet som tur är. 

Han går efter mig hela tiden. Hållit på att snubbla på honom för han håller sig så nära hela tiden haha! Han var lite rädd för att gå på asfalten först på vägen hem, men så lyfte jag ut honom på asfalten och fick honom att gå. Oj så kul det var tyckte han haha! Han blev så stolt över sig själv när han gjorde det haha ;)

Ena katten är än så länge den ända som inte uppskattar honom redigt ännu haha ;) och Rocky, vår Golden. Han är liiite(läs mycket) avundsjuk.. Men nu har vi gått ut en stund och kastat boll bara han och jag medan Maxi fick vara med pappa. Men Rocky vill alltid ha full uppmärksamhet så han blir så sur när man bara klappar katten lite haha! 

 Ska försöka uppdatera här, men ni kan följa oss på instagram också: @golden.sheltie.poodle heter vi tills vidare haha!

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Frida B
6/15/16, 3:17 PM
#1

Så kul att du äntligen fick din valp!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

hund_katt
6/15/16, 3:31 PM
#2

#1 hihi ja verkligen! :3 kan fortfarande inte förstå att min alldeles egna valp ligger jämte mig <3

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Bill&Bull
6/15/16, 3:38 PM
#3

Sötvarning! 😊❤

||My Love For Animals Is Immortal||

$Emma$
6/15/16, 4:01 PM
#4

väldigt söt!

// Emma

CayKantos
6/15/16, 8:27 PM
#5

Åhh så härligt!!!! 😍 Stort grattis! Ser fram emot att följa er! Vad är planerna? :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

hund_katt
6/15/16, 9:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

#5 planerna är främst agility, lydnad och freestyle, men vi kommer testa på det mesta och då kanske vi hittar något annat kul, sen får vi köra det som vi fastnar för :D

kanske, om han kan funka med det, så ska jag försöka få honom att valla lite, det behövs här hemma när vi ska få in alla bångstyriga höns på gården :P men det får vi se om han skulle klara av.

nu ska vi sova! :3

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
klarakarolina
6/18/16, 8:00 AM
#7

Gud vad sööööt! Lycka till med valpen, jag och Cash följer er på instagram och ser fram emot att följa er båda där och här :)

hund_katt
6/18/16, 9:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#8

igår hälsade vi på hönsen! och visst kan det bli en "hönshund" av honom 😉 så fokuserad på dom att han glömde bort lövet i munnen 😃 och han var ganska lugn och avvaktande mot dom men ändå framåt. så jag har hopp iaf ;)

#7 åh vad kul att ni följer :D tack!

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Corgitok
6/18/16, 10:53 PM
#9

Vad kul de kommer bli att följa och såå söt!!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

hund_katt
7/2/16, 9:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#10

#9 tack :D

de har hänt riktigt mycket kan jag säga haha!
han blev 10 veckor i tisdags, då mätte jag honom till 25cm, en cm högre än förra veckan. han kommer säkert bli på den större sidan, shelties varierar ju väldigt mycket och han kommer nog hamna på 40cm. förhoppningsvis inte så mycket mer eftersom jag vill ställa ut honom 😊

och mina planer för vallning kommer säkerligen bli av! det bevisade han för några dagar sedan när han schasade tillbaka två höns som var en bit ifrån de andra i flocken 😃

han är en kaxig liten jävel också 😉 perfekt på agilityplanen 👍
när de andra hundarna i familjen säger ifrån på honom(för han MÅSTE ju såklart studsa runt och hänga över dom när dom har sina leksaker och ben) så mopsar han upp sig och skäller ut dom 😂 men då tar jag undan honom. stackars gammelhunden får inte vara ifred😛

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

hund_katt
7/7/16, 5:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#11

nu är han 11 veckor! mätte honom till 26 cm, och försökte väga honom med en grymt dålig våg, men ca 3 kg väger han iaf.

han och kattungen, som är ca en månad äldre än honom, är bästisar såklart <3 leker och sover tillsammans

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: