Annons:
Etikettlekar-tävlingar
Läst 1053 ggr
Sasmal
6/3/16, 6:52 PM

Raser du vill äga i ditt liv *lek*

Vi har ju vilka du inte vill ha men vilka raser vill du äga i ditt liv? Man kan även gruppera och säga t.ex vallhundar. Skriv gärna varför!

Annons:
belliiboii
6/3/16, 7:10 PM
#1

Vill äga rottis (vilket jag gör just nu), kan aldrig föreställa mig ett liv utan en rottis vid min sida! Men skulle även vilja ha en Malinois, Italian greyhound,  Schäfer skulle också vara något då jag alltid haft en kärlek för dom.

Men annars så är jag intresserad av de flesta brukshundar, men även vinthundar som saluki och då greyhound och whippet också. Ceskoslovenský vlcak och Beagle är också så intressanta raser enligt mig😍

CayKantos
6/4/16, 8:26 AM
#2

Är oxå intresserad i många brukshundar och vallhundsraser.. men är är min drömlista av många olika anledningar Australien Kelpie Australien Shepherd Hollandse Herdehund Working Kelpie Schäfer Vit herderhund Siberian husky Beauceron Rhodresian ridgeback Dobermann Belgisk vallhund - Malinois + Groendael Berger des pyrénées à face rase Boxer Chodský pes Australian Cattledog Kromfohrländer Dalmatiner Staffordshire bullterrier Pudel Dansk spids Russiskiy toy Grand Danois Irländsk varghund Saarlos wolfhound Ceskoslovenský vlciak

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

jenmjao
6/4/16, 9:51 PM
#3

Jag skulle vilja äga Malinois, Schäfer och kanske en Saarlos wolfhound.
Skulle kunna gå med på corgi, sheltie, border collie och samojed också,
Men min drömras är Malinois just nu, vilket jag redan äger. Äger även en Schäfer labrador korsning (som då mest är schäfer både utseendevis och mentalt/personlighetsmässigt).

Fisherling
6/6/16, 10:42 AM
#4

Åh, visst har man en liten drömlista på vilka raser man skulle vilja ha förutom Aussie då :P

Shetland Sheepdog
Alaskan Klee Kai
Working Kelpie
Schäfer
Belgisk Vallhund
Isländsk Fårhund
Berger des Pyrenées à face rase
Mittelspitz
Hollandse hederhond
Golden Retriever, jakt
Nederlandse Kooikerhondje
Västgötaspets

Mika-S
6/6/16, 12:08 PM
#5

Jag har väldigt få raser jag faktiskt skulle kunna tänka mig att äga.

Raserna jag har står självklart med på listan, Australian Kelpie och Kh Collie.

Malinois vill jag ha när min vardag och mitt liv passar. 

En Working Kelpie hade inte suttit fel om jag skulle skaffa får.

En bruksavlad schäfer kaaaanske skulle kunna komma in i mitt hus.

Holländsk Herdehund är också ett kanske fall, om rätt kombo dyker upp, så vem vet? 

Ungefär där går min gräns för raser jag skulle kunna tänka mig. :P

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

[ellemarja]
6/7/16, 11:07 AM
#6

Nu är det Aussie och inget annat som gäller för mig. Meeen, det finns såklart några raser som jag älskar! Kanske inte skulle vilja äga dem, men jag blir ändå pirrig i kroppen när någon nämner dem!

Dem är:

Shetland Sheepdog.

Västgötaspets. 

Finsk lapphund.

Cavalier King Charles Spaniel.

Corgi.

Aa, tror de var de.

Annons:
Sasmal
6/7/16, 11:16 AM
#7

Om mitt liv var perfekt så skulle jag vilja ha:

Golden retriever, jakt

Shetland sheepdog

Holländsk herdehund

Isländsk fårhund

Västgötaspets

Schäfer

Berger des Pyrenées à face rase

Australian kelpie

Australian shepherd

Nederlandse Kooikerhondje

Vit herderhund

Jetaime
6/9/16, 10:29 AM
#8

Australian shepherd (har en nu, men lär inte bli den sista).
Bergere des pryrneer a face race.
Shetland sheepdog.
Pomeranian.

mejamylove
6/11/16, 9:41 AM
#9

Cane corso Dogo canario (om jag nån gång skaffar hus med stor gård) Greyhound Har börjat blivit sugen på rottis men tror nog jag aldrig kommer skaffa en, men dom är fina att titta på :) Boxer kommer jag alltid ha/vilja ha. Perfekta rasen för mig, snart har jag två <3

Achillcs
6/11/16, 7:46 PM
#10

Australian Kelpie
Australian Shepherd
Belgisk Vallhund Malinois
Berger Des Pyrénées Á Face Rase
Border Collie
Korthårig Collie
Mudi
Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Pumi
Shetland Sheepdog
Svensk Lapphund

Är alla raser som jag skulle kunna tänka mig att äga i framtiden, hoppas att jag kan iallafall bekanta mig med några utav raserna genom åren!

Frida B
6/12/16, 1:17 AM
#11

Kelpie (en påväg)

Australian Shepherd

Shetland Sheepdog

Schäfer (bra avlad)

Kooikerhondje 

och (hör o häpna) en fin och frisk engelsk mastiff! Haha!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Wick
6/16/16, 4:54 PM
#12

Kanske inte alla dessa raser men beroende på mig och mitt liv så skulle jag ev. kunna tänka mig att äga:

Pudel
Shetland sheepdog
Vit Herdehund
Australian Shepherd
Chihuahua
Italian Greyhound

Som tidigare beskrivet så beror det mycket på mig om vilken ras jag då skulle välja, men om jag skulle ta vit herdehund eller en liknande ras så är det för att de även fungerar som "skydd" tack vare sin storlek eller för att jag helt plötsligt får en smak för större hundar. Annars så är det för att jag gärna vill ha en hund jag kan träna och lära tricks och utvecklas med.

Kommer nog aldrig äga alla dessa raser dock men tänker kolla lite extra på dem vid nästa hundmässa. 🐶

Take a moment, stop and breathe. Silence your mind and soothe what's underneath. 

Qiuetly enjoy the present, the now. 

Bask in the sunlight, be a spectator of nature's enchanting show.

[nevamisse]
6/16/16, 5:31 PM
#13

En Fransk bulldog :)

Annons:
[Springerpoo]
6/17/16, 5:36 PM
#14

Shetland Sheepdog, äger redan en, och han är absolut inte min sista! Så jäkla härlig attityd och charm!

Australian Shepherd, en sån vacker och smart ras. Kommer helt klart få flytta hem en sådan till mig i framtiden när det väl passar.

Finsk Lapphund, har under många år velat ha en och tanken var att jag skulle ha skaffat en förra året, men det blev en sheltie istället. Upplever de som något sega så hoppas på att jag kan hitta en lite sportigare variant.

Svensk Lapphund, mycket vackra hundar. Gillar också att det är en av våra egna svenska raser :D

Schapendoes, lurvig, vacker och en väldigt bra all-around hund. 

Lhasa Apso, så jäkla charmiga och de har så mycket personlighet. Kommer antagligen finnas en sådan i flocken bara för att agera lite maskot. Det är bestämt att han ska vara grå och heta Gandalf!

Andra raser jag vill äga är Alaskan Malamute, Australian Cattledog, Kelpie, Border Collie, Gronenendael, Tervurens och Laekenois. Dessa beror mer på hur mitt tränings- och tävlingintresse ser ut i framtiden. Det beror även på hur intresserad jag blir av drag och vallning.

ipopuma
6/19/16, 11:48 AM
#15

Usch vilken svår fråga :S har ingen aning om vilken ras min nästa arbetskamrat ska vara. Något med lek och motor. En liten arbetsmaskin som.älskar att träna o som.har kapacitet att komma.långt. Men jag vet min pensionärsras! Det ska vara en tax som.ska heta Ludde bara minst 48 år kvar att vänta på honom hahahahhaha o när jag är.så gammal ska jag också.ha en hund som heter Bølle fast det kanske taxen kan heta istället. Höhö vilken tur att man ha sina 50 år av att fundera XD

fridarebecka
7/14/16, 3:38 PM
#16

Bearded collie - Och min första beardis flyttar in om några veckor 😍
Barbet - Verkar vara en helt underbar ras! Att de är rätt ovanliga gör mig ännu mer nyfiken!
Coton de tulear - Den dagen det är dags att skaffa en mindre "lättare hund" så är cotten ett solklart alternativ.
Riesenschnauzer - Är sååå nyfiken och sugen på en riesen, och det är en av husses drömraser, så vi lär garanterat äga en sån någon gång.

Codswallop
7/14/16, 8:58 PM
#17

De jag vill ha och mest troligt kommer att äga i framtiden; Greyhound, Eurasier, Labrador, Broholmer och Tax.

De jag vill ha men som jag väljer bort pga sjukdomar alt behov jag inte kan uppfylla; Bracco Italiano, Riesenschnauzer, Bullterrier, Anatolisk Herdehund, Canaan Dog, Blodhund, Weimaraner och Vizsla.

jojmaj0314
7/20/16, 1:39 AM
#18

Har nu shih tzu vilken är en av dom absolut bästa raserna som finns! Men drömmer om: Japansk akita inu Shiba inu Siberian husky Dalmatiner Bichon Frise Coton de Tulaer

Vattnadal
7/26/16, 3:21 PM
#19

Jag har redan 3 raser, och de kompletterar varandra fint och passar bra i mitt liv. Vi har en golden, såna har jag haft i familjen sedan 1980, egen sedan -85, varit utan 2 mån när min förra gick bort innan nuvarande kom in i mitt liv. 
Sedan har vi siberian husky, en gammal oregistrerad tant och 10 rasrena med stamtavla. Då de är lite för snabba för min smak, har jag även 2 grönlandshundar nu, den yngsta är dotter till den äldre, f 8 maj i år.

Jag har fantiserat om andra raser ibland, men slutat ur med det pga olika anledningar. Kommer nog alltid att vilja ha caanan, borzoi och det blir nog av. Azawakh eller någon annan av de mer extrema vinthundarna kan jag drömma om, men kommer troligen inte att ha.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ifoundnemo
8/28/16, 10:41 AM
#20

Grönlandshund ligger högst upp på önskelistan, när livssituationen passar vill jag testa drag. Fastnar  jag för drag så blir det förhoppningsvis gröndlandshundar! Dock tror jag att husse är mer intresserad av siberian husky då han gillar mer fart…men det ena utesluter inte det andra :)

Andra spetsar jag skulle vilja äga är:

Isländsk fårhund (nästa hund blir kanske en sådan) - föll pladask för rasen efter att ha träffat flera underbara individer!

Finsk lapphund - oerhört vackra och trevliga hundar

Canaan dog - verkar vara helt underbara, tyvärr aldrig träffat

Lapsk vallhund - om träningsintresset ökar så vill jag ha en lapsk

Shiba inu - älskar deras kattlika beteende och att dem är så egna

Norsk buhund - pigga hundar som verkar vädigt härliga

Thai Bangkeaw dog - tycker deras perosnlighet låter helt fantastisk, tyvärr aldrig träffat

Eurasier - mysiga och trevliga vovvar!

Utöver spetsarna så lockar även dalmatiner, golden retriever (jakt/DP), tollare och podengo!

Annons:
Upp till toppen
Annons: