Annons:
Etikettskaffa-valp
Läst 837 ggr
hund_katt
6/1/16, 7:52 PM

Vad gör man inte för en valp?

Jag är 15 år. På söndag, ska jag åka tåg helt själv från Jönköping till Söderhamn, 8 mil norr om Gävle. Bor i Värnamo, 4 mil söder om Jönköping. Tåget går från Jönköping halv fyra på söndagmorgonen. Så ska först åka bil 40 minuter enkel resa till Jönköping. Sen är jag framme 11:00 i Söderhamn station. Där kommer uppfödaren att hämta mig, sen skulle hon köra tillbaka mig vid 17 till stationen så jag kan komma hem. Är tillbaka i Jönköping halv två på måndagsnatten. Och sen ska jag upp igen klockan 6 för att komma till skolan. Det blir sammanlagt ca 18 timmars resa.. Men jag får gosa 6 timmar med 4 små sheltievalpar! Ja.. Vad gör man inte för en valp? ;) Detta är första gången jag kommer göra byten under en resa… Men jag har ganska lång tid på mig(15-30minuter) att hitta rätt tåg vid varje byte, så får hoppas att jag hinner med allt! Och att ingenting är försenat!! Jag som är "bonne" ska alltså byta tåg på först Stockholm central.. Och sen i Gävle.. Känns lite nervöst! Jag hoppas allt kommer gå bra, och att det blir ett valpköp så jag får en valp i mitten på juni

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
hund_katt
6/1/16, 7:56 PM
#1

Nu ville inte iFokus sammarbeta med mig.. Halva inlägget försvann :p trycker jag på "hantera" så står hela inlägget kvar.. Men inget händer när jag trycker publicera igen.. Här är iaf hela inlägget: Det blir sammanlagt ca 18 timmars resa.. Men jag får gosa 6 timmar med 4 små sheltievalpar <3 . Ja.. Vad gör man inte för en valp? ;) Detta är första gången jag kommer göra byten under en resa… Men jag har ganska lång tid på mig(15-30minuter) att hitta rätt tåg vid varje byte, så får hoppas att jag hinner med allt! Och att ingenting är försenat!! Jag som är "bonne" ska alltså byta tåg på först Stockholm central.. Och sen i Gävle.. Känns lite nervöst! Jag hoppas allt kommer gå bra, och att det blir ett valpköp så jag får en valp i mitten på juni <3

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

hund_katt
6/1/16, 7:57 PM
#2

Nehe.. Det ville sig inte heller ..

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

hund_katt
6/1/16, 7:57 PM
#3

Det blir sammanlagt ca 18 timmars resa.. Men jag får gosa 6 timmar med 4 små sheltievalpar <3 . Ja.. Vad gör man inte för en valp? ;) Detta är första gången jag kommer göra byten under en resa… Men jag har ganska lång tid på mig(15-30minuter) att hitta rätt tåg vid varje byte, så får hoppas att jag hinner med allt! Och att ingenting är försenat!! Jag som är "bonne" ska alltså byta tåg på först Stockholm central.. Och sen i Gävle.. Känns lite nervöst! Jag hoppas allt kommer gå bra, och att det blir ett valpköp så jag får en valp i mitten på juni <3

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

hund_katt
6/1/16, 7:58 PM
#4

Ne jag ger upp.. XD det viktigaste är iaf med i första inlägget

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

hund_katt
6/1/16, 8:00 PM
#5

Nu funkade det xD hela kom med i första nu… Hahah… Pinsamt!

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Tokryck
6/10/16, 8:11 AM
#6

Haha, ja så kan det gå. Jag ser hela i alla fall.

Hur gick resan och valpgoset? Jag åkte Från Härnösand till Kumla för valpgos, runt samma tidsspann för det. Såklart gör man det :P . Blir det valp?

Annons:
hund_katt
6/11/16, 1:33 PM
#7

Japp :D det blir valp! Hela resan fick bra, hade ont i magen för jag var så nervös haha! Men alla byten gick bra, och mötet med uppfödaren och valparna gick också bra! Ska få hem Maxi, som han heter, på tisdag! :3

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Frida B
6/12/16, 1:18 AM
#8

Så roligt att följa er!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Tokryck
6/13/16, 6:29 AM
CayKantos
6/15/16, 1:06 AM
#10

Spännande! Ska oxå själv (förhoppningsvis) möta uppfödare nästa månad, från Köpenhamn till Randers, samt måste jag gå sista biten och byta 2/3 gånger… 5-6 timmar 🥵 Inte lätt utan bil och körkort, hoppas dock jag har ett när och om en valp ska hämtas därifrån 😎 

Lycka till med framtidiga sheltievalp? När ska du ha hem hen?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

hund_katt
6/15/16, 2:51 PM
#11

han är hemma nu så ska strax fixa en tråd åt honom ;)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

hund_katt
6/15/16, 3:33 PM
#12

#10 lycka till! :D

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Frida B
6/15/16, 4:09 PM
#13

#10 vilken ras? :D kelpie??

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
CayKantos
6/15/16, 8:26 PM
#14

#13 Jajjamän!
#12 Tack! Ska kolla in tråden om jag hittar :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
6/15/16, 8:58 PM
#15

#14 vilken kennel? :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
6/15/16, 9:00 PM
#16

#15 Skovfarmen! Ska ju som sagt bara möta, kanske, inget är säkert än då hon inte vet jobbtider än 😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
6/15/16, 10:25 PM
#17

#16 roligt! Någon planerad parning som är av intresse då? :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
6/15/16, 10:33 PM
#18

#17 Kanske, beror på vilken hane det blir, men är definitivt intresserad av tikens linjer. Hon ska paras nu till höst, valpar till vinter :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

ipopuma
6/19/16, 2:38 PM
#19

Oj så kul :D

Upp till toppen
Annons: