Annons:
Etiketthormoner-och-uppväxt
Läst 1238 ggr
klarakarolina
5/3/16, 8:29 AM

Här är Cash

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Har lovat att uppdatera om min valp och nu är han hemma 😃, åkte hemifrån Stockholm 05.00 igår morse och igår 17.30 så klev han och jag in genom dörren till min lägenhet. Han är en stor kille, störst i kullen och väger 6 kg nu och kommer troligtvis ligga i det större spannet för Aussie's när han blir vuxen. Han och jag börjar få en rätt fin kontakt och jag börjar vänja mig vid hans behov och rutiner. 

Tror att han egentligen är en blandning mellan grävling och kanin för han tycker väldigt mycket om att både krypa in under saker och att hoppa upp på saker. Inte kul om han skulle skada sig så han får inte vara i sängen eller soffan tills han är större och kan ta emot sig när han hoppar. Han år i princip ingenting igår och imorse åt han men spydde upp det igen så jag blev lite orolig, men nu har han ätit och verkar må bra så jag känner mig lugn. Ska bli så spännande att se honom utvecklas och få vara hans förare.

Annons:
Turast
5/3/16, 10:41 AM
#1

Vilken sötnos! 😍 Följer! 

Har för mig att min bara vägde 4 kg eller något haha! Så olika det kan vara beroende på linjer och så!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

klarakarolina
5/3/16, 3:09 PM
#2

#1 Jaa, både hans mamma och pappa ligger åt det större hållet och så var han störst i kullen, så han är väldigt stor 😉

Turast
5/3/16, 3:39 PM
#3

#2 blir spännande att se vilka mått och vikt han stannar på ! :D Min har en liten mamma och en stor pappa 😂

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Corgitok
5/3/16, 4:10 PM
#4

Men nej vad gullig!!! Han ser så glad ut!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

klarakarolina
5/3/16, 5:13 PM
#5

#4 Han var först jätteleden över att lämna sina syskon men nu verkar han trivas som fisken i vattnet. Han verkar vänja sig bra vid stadslivet också och det är så himla kul att se

Jojsan
5/3/16, 7:25 PM
#6

Åh, så fin! Ser fram emot att följa hans uppväxt :)

Annons:
Jetaime
5/7/16, 5:53 PM
#7

Lycka till med din lilla 🙂

(Min lilla fröken vägde runt 4kg när jag fick hem henne vid 10 veckor, men hon blev å andra sidan en liten skit även som vuxen (14kg)).

klarakarolina
5/7/16, 6:54 PM
#8

#7 Tack :)

Jaa tror Cash kommer bli en väldigt stor Aussie, men det får vi ju se🙂

[emaeira]
5/8/16, 1:20 PM
#9

Åh vilken vacker liten rackare! Önskar honom allt gott i livet :) Min kusin föder upp Aussies (jonssonsstockdogs.com) och föder upp en kull nu i sommar, så jag får se om jag köper en av henne! Har växt upp med aussies hela mitt liv då de är utmärkta vallhundar för renskötseln så har stor erfarenhet av aussie, men skulle gärna vilja prova något nytt och isåfall blir det nog Sheltie. Hälsa Cash från mig! :)

klarakarolina
5/8/16, 1:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här är han den glada rackaren. Så himla fin och mysig är han och mi kärlek till honom växer för varje dag 😃 Känns så himla självlart att det är han och jag <3

OurOzzy
5/8/16, 7:17 PM
#11

Så söt <3

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

happinessofdogs
5/13/16, 9:40 PM
#12

Jättefin pojke! 😍

klarakarolina
5/14/16, 12:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Det känns så sjukt att han imorgon redan är 10 veckor. Min fina❤️

Annons:
Frida B
5/15/16, 8:25 PM
#14

Åh vad söt!

Vad använder du för kamera? Underbart ljus och skärpedjup i bilderna 😍

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

klarakarolina
5/16/16, 7:57 AM
#15

#14 Åh tack 😃 Har canon eos 5d mark 1 och sen har jag Sigma 24mm f1.4 art på det då 🙂 köpte objektivet på mellandagsrean och det var svindyrt men tycker det är så sjukt jäkla bra hehe

klarakarolina
6/9/16, 11:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Här är han igen, 13 veckor :)

happinessofdogs
6/9/16, 6:32 PM
#17

Men alltså WOW vad vacker han blir! 😍

klarakarolina
6/10/16, 9:29 AM
#18

#17 Jag veeeet! Han är sååå fin min lilla

klarakarolina
6/16/16, 8:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Lite drygt 14 veckor nu!

klarakarolina
6/16/16, 8:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Så himla fin <3

Annons:
CayKantos
6/16/16, 12:03 PM
#21

Åh.. Aussies blir seriöst bara finare och finare med åldern!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

klarakarolina
6/16/16, 12:33 PM
#22

#21 Jaa det blir de verkligen! söta som valpar men så otroligt vackra som vuxna!

Wick
6/16/16, 4:42 PM
#23

Vilka fina foton och häftiga ögon han har :D

Take a moment, stop and breathe. Silence your mind and soothe what's underneath. 

Qiuetly enjoy the present, the now. 

Bask in the sunlight, be a spectator of nature's enchanting show.

klarakarolina
7/18/16, 11:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Här är han mitt lilla monster, ca 4,5 månader gammal och 15+ kg tung. Växer så sjukt snabbt. Hur mycket energi som helst och kan verkligen roa sig själv med allt möjligt. Han får följa med på i princip alla mina upptåg. Tycker inte om att inte följa med men är ändå väldigt duktig på att vara ensam. Han sover mest om jag inte är hemma.

klarakarolina
7/18/16, 11:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Gullisen <3

Jojsan
7/18/16, 6:18 PM
#26

Åh, så söt han är! :)

Corgitok
7/27/16, 9:52 PM
#27

Naww! Vad stor han har blivit!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
tiger tok
8/2/16, 3:23 PM
#28

Sååååå fin, vilken kennel? Viiiiillll ha ju!

Jojsan
9/21/16, 5:19 PM
#29

Hur går det med Cash? 🙂

klarakarolina
9/29/16, 12:54 PM
#30

#29 Har inte varit så aktiv på ett tag men det går bra med Cash. Han är dock understimulerad och jag har svårt att hitta motivation till att träna honom :( men vi ska gå en kurs i spår så jag hoppas att det drar upp min träningsmotivation lite. Skulle vilja ha en träningskompis som drar med mig på träning haha. Men Cash mår bra, väger kanske 22-23 kg nu och är en stor och fin kille :)

klarakarolina
9/29/16, 12:55 PM
#31

#28 Han kommer från Shihrottz

Upp till toppen
Annons: