Annons:
Etikettlekar-tävlingar
Läst 1702 ggr
Turast
2016-04-23 23:39

Knäppaste kommentaren om din hund?

Vad är den knäppaste kommentaren ni har fått om er hund?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
LuLeLo
2016-04-24 08:00
#1

Att han är underviktig, hahah! Oftast från utställningsfolk då som håller sina cockrar som köttbullar. Visst, Lotus har väl varit på gränsen ibland och kan ha setts som för smal av vissa, men, underviktig i det mån att det är skadligt för honom, njaaa, det tror jag inte riktigt.

Tass Josephine

[linda1989]
2016-04-24 12:47
#2

Att han måste vara otroligt liten för rasen (lät på henne som det var något fel på min) eftersom hennes blandras var så mycket större… Min är för övrigt renrasig med stamtavla och inom rasstandarden som inte hennes var.

alltidnordin
2016-04-24 21:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

"Är det en schäfervalp?" skulle jag nog säga är den knäppaste frågan/kommentaren hittills… Milou 5 månader, kofläckig och långhårig haha…

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Changrila
2016-04-25 00:41
#4

Knäpp och knäpp… Vår fysioterapeut sa att min valp (som nästan får räknas som unghund…) är en gorillaål, väldigt bra beskrivning tycker jag. Fysion sa att hon är stark som en gorilla och hal som en ål, så ja… :p

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Turast
2016-04-25 01:05
#5

#4 hahah gorillaål 😍 Jag har en hyena-apa jag 😎

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Tina
2016-04-25 09:42
#6

"Är det en sån där mögelhund?" 
Först förstod jag inte alls vad mannen menade, men sen kom det fram att han syftade på att Tåss är blue merle: "Jo, men de kallas ju för det när de ser ut sådär!". Han hade förväxlat engelskans ord för mögel "mold" med oret "merle"  och att Tåss alltså var en blåmögel hund… 😂

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Annons:
Candy123
2016-04-25 10:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Dundee har inte fått så mycket konstiga kommenterer, dem konstigaste han fått är "är han en mini schäfer/är han en schäfer valp"

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

HildaSvensson
2016-04-25 12:52
#8

"En sån går ju inte att göra någonting med, bara en liten knähund" Åh lilla vän, du vet inte mycket du 😭😴(Kanske inte så knäpp, men det är ju faktiskt konstigt med tanke på att det går att göra massor med en havanais)

Jetaime
2016-04-25 16:00
#9

En som kom fram till mig efter en utställning och sa att min hund minsann inte såg ut som en aussie och att jag borde lämna tillbaka hunden och få pengarna tillbaka för att jag hade blivit lurad, antagligen var det mycket border collie i henne också.

Hon var lite drygt 14 månader då om jag inte minns fel. Visst mognade hon väldigt sen i kroppen och det var väl egentligen först när hon var runt 2,5-3 år som hon liksom var "färdig", men ändå.

brandys_blogg_se
2016-06-21 23:09
#10

"Det där är en såndär mastiff!" fick jag höra om vår storpudel 🤔

Fisherling
2016-06-22 00:58
#11

"Och så såg jag den där Cockerspanieln springa lös,!"

En kommentar om att Tinja, en renrasig Australian Shepherd, var lös på stallet där vi har specifik tillåtelse från markägaren, som både hyr ut och har träffat hundarna, att få ha hundarna lösa..

Samma människa försökte några månader senare köra ihjäl en döv BC-valp.

jenmjao
2016-06-22 08:42
#12

#11 OT men herregud, den människan kan inte vara frisk någonstans..

klarakarolina
2016-06-22 09:56
#13

Många som frågar om Cash är en husky eller collie. Men får också många gånger höra "Vad är det får för blandning?" eller "Det där måste vara en blandras?" Jag ba ehhhh nej det hoppas jag inte, han va dyr🤪 Haha nej men folk har verkligen ingen koll på vad Aussie's är för ras i stockholm, i alla fall väldigt få som vet

Annons:
$Emma$
2016-06-22 09:56
#14

"Oj, vad snäll han är"

Är nog den knäppaste kommentaren jag har fått.  Fast jag kan förstå dom lite, han skäller ju som ett litet yrväder när han ser en annan hund och sen när han kommer fram nosar han oftast lite försiktig.

// Emma

Fisherling
2016-06-22 10:30
#15

#12 Gud ja, människan i fråga har även smygfilmat mig och Tinja när jag höll på med elever och hästar, hon satt i sin bil någon meter bort, vilket gjorde barnen väldigt oroliga.. Och så anklagade hon mamma för trakasseri när hon hade knackat på hos människan för att be henne att inte filma oss. Alltså bara knackat. Snacka om låg trakasseri-tröskel..

#13 Haha, ja, jag har fått höra att "Men det där måste ju vara en blandras, med alla de färgerna!" För det är ju hur genetik funkar, man får en färg per adderad ras..

klarakarolina
2016-06-22 20:47
#16

#15 hahahah exakt 😂 Men aussies är fortfarande en rätt ny ras i Sverige och merle finns ju inte i så många raser så det är inte så konstigt att folk inte har koll egentligen

fridooow99
2016-06-22 21:45
#17

"O vilken söt collie" sa vår veterinär till en liten svart vit cihuahua och "är det en tik eller en hund" då svarade vi nej det ser du väll är en gris

jenmjao
2016-06-23 10:39
#18

#17 Man kallade hanar för hund förr i tiden, Så förr i tiden hette det "tik eller hund" 😃

fridooow99
2016-06-23 20:17
#19

#18 jag vet de😀

Namiko
2016-06-24 21:54
#20

"Titta, det är en sån där hund som man har i väskan."
Mamma till sin lilla unge om min dvärgpinschervalp..

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
jojmaj0314
2016-07-20 01:49
#21

Minst 7 olika människor har sagt "Den ser ut som en sån där Ewok" 😂

jojmaj0314
2016-07-20 01:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Och ett litet barn sa en gång till sin pappa när min shih tzu (som då hade lång päls) och jag kom gående mot dom "Pappa pappa, titta ett lejon!" Shih tzu betyder ju just "lejonhund" xD

Frida B
2016-07-20 12:49
#23

"Vad snäll han är"

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chinesecrestedlover
2016-07-22 13:18
#24

Barn är roligast på att fälla skumma kommentarer tycker jag 😂

Cain (Chinese Crested Dog, naken) hade en overall på  sig och vi var ute och gick i snön. En pojke åkte snowracer i en liten backe och fällde då den hysteriskt roliga kommentaren: "Fryser inte han när han åker snowracer?" (Overallen var ju öppen i bak för att Cain skulle kunna utföra sina behov). Hahahaha! 😃Jag gick och fnissade för mig själv resten av den promenaden. 

Sookie (Chihuahua/Chinese Crested/Schipperke, naken 2 kg). Jag gick förbi ett dagis med henne och en unge frågade då: "Är det en riktig hund?" (fniss… nä jag går ut på promenad med min leksak, helt normalt när man är i trettioårsåldern 🤪).

Många som tror att Sookie är en renrasig Xoloitzcuintle (minsta storleken) alternativt en sådan valp. Hon är rätt lik får jag väl säga själv, men kul att trevägskorsningen tas för en renrasig vovve.

När Sookie var 14 veckor var det en man (som dessutom jobbade i en zoobutik) som frågade om hon var gammal. Hon har glest med hår på skallen som är vitt (delvis i alla fall) men en valp har ju "barnsligt" utseende så tyckte det var väldigt roligt, speciellt då han ju borde ha koll på sånt när han jobbar i en zoobutik (kan man ju tycka i alla fall). 

nadilda
2016-07-23 07:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Alltså har verkligen hört hur mycket som helst 😂Men det som kommer upp just nu var när en äldre dam reste sig upp på bussen och gick rätt då långt bara för att säga "Din hund ser ut som en golvmopp", blev aningen förbryllad även om jag inte kan neka i att hon har en poäng.😉

tiger tok
2016-08-02 15:43
#26

Gick förbi två killar i nio års åldern med bulldogen, och hör sedan när jag gått förbi :det där är världens envisaste hundras! Tog lite illa upp dock, för just denna bulldog är oerhört lättlärd och glad i allt vad träning heter! Även "vilken cool hund" får man också höra ofta, dem skulle bara veta hur vek han är, lilla bulldogen! Eller när några i tretton års åldern ropade "wow, det är en sådan där pitbull, efter bulldogen. Labben får ofta höra, att hon är ingen labbe, för hon är gul! Ofta vuxna människor som säger det!

Soleda
2016-08-14 05:12
#27

Jag var ute och rastade en schäfer tik i ett grönområde och hon satte sig och kissade i gräset, sedan fortsatte vi vår promenad men kom bara några meter  då en  en kvinna kommer fram till mig och säger: – Ska du inte plocka upp efter din hund? Jag svarade: – Liiite svårt att plocka upp kisset för det har redan sugits upp av jorden! Kvinnan säger då: – Jag såg ju att hunden satt ner och då skiter de ju! Jag svarade : – Och var är då avföringen? Detta är en tik och de sitter ner när de kissar precis som du! Då gick hon sin väg.

Annons:
apportbocken
2016-08-20 15:22
#28

Detta är inte så knäppt, men när vi var ute och gick med Chester (som vi kaaaaaanske ska byta namn på, kanske) fick ett sällskap hälsa på honom. En äldre kvinna frågade vad han hette och jag svarade "Chester, men vi funderar på att byta namn", varpå hon svarade "Jaa det är ju ett lite långt och krångligt namn". Eheeeeee, nej, tänkte jag men svarade "Aa". När vi sedan gick vidare hörde jag kvinnan berätta för sina vänner och släktingar att valpen hette Shakespeare och att det minsann var konstigt. 

Shakespeare.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Upp till toppen
Annons: