Annons:
Etikettras-hundval
Läst 849 ggr
ipopuma
2016-04-04 20:29

Framtida valp

Ja funderingar om er framtida valp! Vilken ras, linjer och alla funderingar!

Annons:
ipopuma
2016-04-04 20:30
#1

Funderar att min nästa valp kommer om cirka 3 år och har några raser som jag funderar på :)

Mika-S
2016-04-04 20:53
#2

#1 Vad för raser fundrar du på då, och varför just de raserna? Vad vill du ha i vardagen, vad vill du göra med hunden och så vidare! Berätta gärna!

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

CayKantos
2016-04-04 22:02
#3

Kommer med en kort beskrivning. 

Ingen speciell parning just nu, men är gaaanska säker på Kelpien efter mycket om och men. Har lite kennlar uppfödare jag gillar allt för många till att skriva då jag inte har haft någon bra kontakt med någon än förutom en kennel. Men ska ringa dom alla och se vilka jag "känner för".

Jag hoppas då på att kunna köra Agility och brukssök samt lydnad! Lite NoseWork är oxå en plan att testa på samt massor med olika småsaker. Dogparkour och långa promenader blir det självklart oxa massor av! 😃

Valp hoppas jag på till sommar/höst men blir nog först till vinter/våren 2017.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Corgitok
2016-04-18 16:59
#4

Vi är beredda på att skaffa hund speciellt jag som är så desperat att allt är så tråkigt och det ända jag gör är att surfa om hundar.

Vi vill helst skaffa corgi pembroke då det är rasen som passar min familj, men valpen kommer hem i september isåfall. Jag orkar verkligen inte vänta + att jag har skola under den tiden och inte har lika mycket tid att lära hunden att göra det mesta och bästa jag kan börja med i sommarlovet. Har självklart tid men passar bäst att skaffa hund i juni. 

Finska lapphunden har jag annars fastnat för men syrran är inte alls intresserad bara pga utseendet. Själv tycker jag dom är perfekta i utseendet.

Vi får se hur detta går, vill verkligen skaffa hund iår!!!😓

Tänker iallafall lära hunden agility och kanske ställa ut vovven någon gång för skojs skull. :)

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Turast
2016-04-18 17:13
#5

jag är sugen på en aktiv sällis att utöka flocken med, dock inte förrän min yngsta är minst 2-2,5 år! Just nu drömmer jag om en Corgi Cardigan som i princip kommer få hänga med på allt som bruksarna gör men som jag inte kommer ha som mål att tävla i bruks med, utan mer som en "aktiv sällis" 😃

Var inne på rasen innan jag skaffade egen hund men slog bort den iom vad jag sysslar med, men som aktiv sällis för mig så skulle den nog passa bra in! Sjukt trevliga vovvisar, aktiva och kul humor! Just nu får jag träffa en nästan varje dag då en på min praktik har en liten tik 😍

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

CayKantos
2016-04-18 19:06
#6

fortsättning på #3 -

Blev fast på en kombination igen jag har älskat länge nu, tyvärr kom jag för sent och alla valpar är tingade 😢 Kunde från början inte skaffa valp därifrån då det inte var möjlighet för valp den tiden dom skulle vara lev klara. Men hela situationen har blivit vänt upp o ner och jag har nu möjlighet för valp, blev dock lite för sent att det blev så.. Som tur ska uppfödaren para kullsyrran med en hane, så får se vad det blir för hane och då bestämma om det är något värt att få valp ifrån. 

Verkligen svårt att slita sig bort från en kombination man har gillat såpass mycket 😟

Ska kanske ner och besöka uppfödaren nu i maj iaf så att vi får känna lite hur vi känner med varann och om en valp från henne överhuvudet är möjligt. Vem vet, kanske någon som hoppar av och jag kan få möjlighet?? Haha, tror inte det, men man kan la hoppas? 😎

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Sasmal
2016-04-18 20:16
#7

Idag har jag mejlat uppfödare! 🙂 Blir allt som jag har tänkt mig så blir det en golden till sommaren! Hunden kommer jag att testa lite allt möjligt med för att se vad vi tycker är roligast. Så typ en aktiv familje/allround hund.

ipopuma
2016-04-18 22:38
#8

#2 Gud har ingen aning om raser. Eller har en aning eller har något hum om vilka raser jag vill kolla in. Mycket handlar ju om linjer ;). Vardagen får vara lite hemsk :P Nä men som unghund får man väl vara beredd på det mesta tänker jag ;) Bättre rabiat än soffpotatis (så länge det inte går över styr och hunden mår dåligt över det men tänker där är det mkt linjer inblandat också)

Jag vill hålla på med bruks och lydnad men vet att mina hundar får alltid köra lite bitövningar. Men ipo är inget jag kommer prioritera vid nästa  hund pga vissa orsaker. Men är en lydnadsnörd och vill gärna hålla på med spåret men även testa andra grenar om möjlighet finns. Det är ju en hund som jag vill till elit med (det kan man ha i åtankarna kanske? om det skulle göra en skillnad) liksom kan säga min del ska "dra ned ekipaget" och inte vara att hunden inte räcker till (är medveten om att man får kämpa och alla hundar (o förare) har sina defekter ). Prioriterar social kamp mycket, den är viktig för mig. Har varit inne på ganska många raser. Och är nog ganska splittrad XD

Så en glad spruttibangbang hund med eld i baken med mkt kamp önskas. 

Men gud inser att det blir kanske en sådan där rastråd till mig om 2 år XD

Mika-S
2016-04-23 11:47
#9

Jag sitter redan och drömmer om nästa hund. 😊 Jag tittar på kombinationer som jag är intresserad av, trots att jag vet att det inte är möjligt med en till hund på flera år.  Jag sitter och drömmer om att kanske föda upp för att bevara den typen i rasen jag brinner för. 

Med mina två nuvarande unga killar så skulle det även bli en mardröm att sätta in en till hund. Valpen på sju månader behöver bli åtminstone ett par år och tävlats upp endel innan en till hund ens finns på planerna.  Men man kan alltid drömma sig bort och längta till den dagen det passar med en till liten valpis.

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

CayKantos
2016-04-23 12:24
#10

Är jätte intresserad på kullsyrran till den hund jag originalt var intresserad i, samma linjer vilket gjorde det lite lättare då jag verkligen gillar dom. Hoppas på att möta hundarna on jag hinner besöka uppfödaren i maj. Annars har jag även fått kontakt med 1 annan dom kaaanske skulle kunna ha en lite valp till mig, hon håller på att utvärdera alla som har kontaktat henne för att se vilka hon tycker valparna passar bäst till. Blir dock lite väl tidigt då valparna redan är födda men ska fråga om det ev går att hämta valpen 2-3 veckor senare. Men ang jobb o liknande hade det här vart PERFEKT. Hoppas på att möta uppfödare snart så att man kan få möta tiken, ev hanen, i person 😄

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jetaime
2016-04-25 16:02
#11

En arbetsavlad aussie efter fina vall-linjer, då jag gärna vill ha lite mer intensitet och krut under tassarna i nästa hund! :)

Frida B
2016-04-25 17:49
#12

Framtida valp kommer om 46 dagar! Ja, jag räknar ner… ;) en sheltie, vet ej om det blir hanen eller en av tikarna. Planerna med den hunden är främst agility, men sedan rally, viltspår och uppletande-och mycket mer. Ska bli så kul! Dessutom är föräldrarna friröntgade på höfter o armbågar, fria på ögonen och många av hanens avkommor har röntgats 0 och A. Hanen är även testad normal för MDR1 mutationen! Bara träffat tiken men vilken härlig tik, helt underbar.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Joyous
2016-04-25 22:28
#13

Min valp, en malinois, flyttar in om två veckor ungefär! Det blev lite tidigare än vad jag hade planerat och just nu känner jag mest stress för att allt går så himla fort, samtidigt längtar jag ihjäl mig. Från början var jag intresserad av en kull från Lindjax efter Lindjaxs Järva och Lymmels Jöte, det var ett väldigt tryck på den kullen så det blev ingenting där. Brorsan till den tiken, Lindjax Jetson skulle dock paras hos samma uppfödare och det var det jag satt och väntade på när jag blev tipsad om Crankings kennel. Uppfödaren hade parat sin tik Ullhedens Älvira med Jetson och det råkade finnas en hanvalp som var otingad. Efter lite prat med uppfödaren åkte jag upp och träffade henne, då visade det sig att pga ett återbud så fanns det ytterligare en hane. Jag upplevde denna hane som en något coolare hund, lite lugnare, lite mer en "tänkare" men väldigt social och orädd, därför föll valet på honom och det är han som kommer flytta in!

Annons:
teddyc0rn
2016-04-26 11:24
#14

Planerna på valp ligger 1-2 år bort, beroende på livssituationen och aktuella kombos inom de kennlarna jag kontaktat. Rasen är väl till 90% bestämd, en Staffe. 

Men första prio ligger väl på en servicehund till flickvännen, där vi har ögonen på en pudel. Vi har inte än bestämt oss om vi vill importera eller leta efter lämpliga kennlar här i Sverige.

https://morrharochmustasch.wordpress.com/

Upp till toppen
Annons: