Annons:
Etiketthormoner-och-uppväxt
Läst 422 ggr
Mika-S
4/2/16, 2:51 PM

Kurser med era valpar & unghundar

Hur tänker ni angående att gå kurs mer era valpar & unghundar?

Går ni på mycket kurser? Vad går ni för kurser, är det vanliga valp och unghundskurser eller går ni redan nu  kurser som fokuserar på det ni vill göra i framtiden? Varför/varför inte går ni på kurser?  Ni som gått kurser med era valpar och unghundar, har ni fått ut mycket av dessa kurser?

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Annons:
ipopuma
4/2/16, 3:48 PM
#1

Jag tycker att vanliga sbk kurser är sådär. De har ju en form som de måste följa men vet inte om jag älskar den. För avancerad för vanliga svensson svensson och ger inte mig något utav det. Jättebra med störning och sånt vilket är gult värt. Men önskar med grund i träningen. Men som sagt de är ju formade till svensson svensson så ska inte klaga men ja jag önskade jag hade gått något annat (mina kursare var jätteduktiga inte det men själva konceptet och de olika nivåerna inom gruppen och genomgångarna var sådär för just mig) Tyvärr har jag typ inga kurser som jag kan gå där jag bor

Turast
4/2/16, 5:49 PM
#2

Jamie gick bara valpkurs + SHU riksläger
Marcie har inte gått någon kurs

Iom att jag går hundgymnasie så blir det lite "kursmiljö" men jag tycker att kurser är super faktiskt. Det har bara inte blivit av!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Mika-S
4/3/16, 11:59 AM
#3

Jag går endel kurser med mina hundar, detta mest för att jag tycker det är väldigt motiverande och taggande. När träningsmotivationen brister eller när vi får upp problem i träningen som jag har svårt att lösa så brukar jag anmäla mig till kurs.

Castor (2,5 år) har varit på lydnadsläger för Heidi Billkvam, Shu riksläger, läger för Frida Binette, fotgåendedag för game on puppy, två tjänstehundsläger på marma  och gått privatlektioner i lydnad. Vi har även varit på endel "kurser" som skolan stått för, t.ex. masssagekurs.

Styx (6 mån) har varit på en tvådagars valpcamp för game on puppy och även varit med på Castors privatlektioner i lydnad.

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Upp till toppen
Annons: