Annons:
Etiketthormoner-och-uppväxt
Läst 386 ggr
Turast
2016-04-01 13:36

Löp

När började era tikar löpa? 

Har ni svårt med löpet eller märks det knappt? 

Har ni fler tikar och löper de samtidigt? 

Om ni har hanar också, hur reagerar de? 

Ös på med löp-snack!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Turast
2016-04-01 13:39
#1

Jag har just varit och köpt en löptrosa och förberett mig lite. jag har aldrig haft tik förut så jag antar att jag är lite smått nervös för det kommande löpet! 

Marcie är 10 månader och jag har för mig att en av hennes systrar redan löpt, men hennes mamma löpte inte förrän 13 månaders ålder så jag hoppas väl på lite mera fördröjning haha! 

Jag hoppas verkligen att det inte blir några kompilationer som skendräktighet eller matvägran och andra läskiga saker man hört om! Jag vill nämligen inte kastrera henne, men om det blir problem och hon får det jobbigt så är det absolut ett alternativ!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

ipopuma
2016-04-01 17:38
#2

Hibiki började löpa väldigt tidigt men är visst vanligt hos små raser. Puma var runt året. 

För oss har det varit från tik till tik. Vissa ser det ut som stockholms blodbad när de löper och några andra är supernoga att tvätta sig och slicka upp varje blodfläck

Min ena hund Puma nu hon blir ledsen vid löp. Går undan och så. Hibiki blir mer borta än vanligt och ska kissa på varenda grässtrå. En annan tik vi hade var så förig och fin under löpet. 

Våra tikar har ställt in sig på löpsamtidigt. När iv hade våra små dvärgar skilde de typ 3 dagar mellan varnadra och den stora är väl några dagar till efter

Upp till toppen
Annons: