Annons:
Etikettträning
Läst 310 ggr
ipopuma
2016-03-31 09:05

Hur tränar ni

Vad har ni gjort med er unga hund. Vad har ni tränat? Hur har ni tränat? Vad är era planer med träningen och är det något ni tycker är viktigt

Annons:
ipopuma
2016-04-02 15:49
#1

Har en unghund som är pappas har tränat in fria följet än så länge (hade en metod som jag ville testa) och början på gripa och tasstarget.

Turast
2016-04-02 17:54
#2

Marcie
Fritt följ, hopp, hopp-sitt, tasstarget, nostarget, tandtarget, apportering, snurr, spinn, lägg dig, sitt, slalom mellan benen, inkallning (och allt annat vardagstjafs), skvaller. 

Vill lära in att "le" eftersom hon redan gör det "naturligt" haha… Vi ska hålla på med lydnad, sök, freestyle osv så är sånt vi tränar :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Mika-S
2016-04-03 10:47
#3

Min pojk på sex månader kan inte allt för mycket. Jag har valt att lägga mer tid på att lägga grunder i träningstänk, lek, kroppskontroll, medvetenhet, impulskontroll, att skifta mellan olika aktivitetslägen under träning, att välja bort störningar, apporteringslekar, arbeta på avstånd, arbeta nära, arbeta självständigt och arbeta tillsammans, kedjning osv. 

Jag har valt att fokusera på på grunderna mer än momenten eftersom vi satsar på att komma riktigt långt och för att senare få riktigt bra moment så är det viktigt att alla grunder sitter. 

Det jag skulle säga att han kan är: sitt, ligg, puss, ingångsposition, pallen, olika belöningsord, hoppstå och inkallning.

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Upp till toppen
Annons: