Annons:
Etikettträning
Läst 332 ggr
Mika-S
3/29/16, 6:53 PM

Planering träningspass

Planera era träningspass här! Berätta vad ni vill få ut av passet, hur ni ska träna på det, hur ni ska belöna och så vidare.  För gärna en liten dagbok här, så man får följa varandras träningar helt enkelt. 

Träningarna kan vara allt från att få valpen till att inte bita på sladdar, koppelgående, eller träning för tävling.

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Annons:
ipopuma
3/31/16, 9:04 AM
#1

Har tappat bort min klicker så mst prata med hunden nu XD nä men mitt mål är snabba vänster om svängar. I slutet ska jag göra ett sidosteg till höger för att få in att vara nära mig. Där skulle jag egentligen klickat. Nära mig super så det inte blir någon okontrollerad sväng i framtiden. Belöna med lek för att hålla det explosivt.

Turast
3/31/16, 1:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Snart blir det upplet! Vi kommer köra hemma på tomten (rätt jävla stor tomt) eftersom jag är lat och orkar inte åka iväg just nu (blir förmodligen att åka iväg på promenad i skogen sen så ah)! 

Jamie får köra 4-5 gånger och jag kommer variera med 3-5 föremål att leta upp. Belöning blir kamplek och godis. Börjar med en mindre ruta och avslutar med en rätt stor. 

Marceline (10 månader) får köra ca 3 gånger beroende på hur det går (hon har bara kört uppletande 4-5 pass innan och är fortfarande i inlärningsstatusen). 1 föremål om gången, kanske går upp till två i slutet. Belöning = kamp, kanske en godbit. Relativt små rutor kanske ökar lite idag. 

Bild från ett uppletande som vi hade i skolan, Jamie söker :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Upp till toppen
Annons: