Annons:
Etikettannat-babbel-ot
Läst 439 ggr
Mika-S
2016-03-23 20:25

Vilka är vi?

Halloj! Presentera er gärna i denna tråd. 

Berätta allt du vill om dig själv, dina hundtankar och kanske något annat.

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Annons:
Mika-S
2016-03-27 18:37
#1

Jag är då Sajtvärd här på Valp&Unghund.  Jag heter Mika, är 18 år och studerar andra året på ett hundsportsgymmnasie i Värmland.  Mina hundar är av raserna Korthårig Collie och Australian Kelpie.  Collien blir snart tre och kelpien är just fyllda 6 månader.  Med collien tränar och tävlar jag lydnad och kelpien ska det  bli räddnings- och brukshund av när han blir stor.  

Andra intressen är film, serier,  träning och fotografering.

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Turast
2016-03-27 21:29
#2

Hejsan! Jag heter Turast och är Medarbetare här på Valp&Unghund! Jag är 19, snart 20 år och pluggar hundlinjen i 3e året på Gotland. Nu i vår efter studenten flyttar jag dock tillbaka till min kära hemstad Uppsala! 

Jag har en Korthårig Collie på 3 år och en Austalian Shepherd på 10 månader. Collien heter Jamie och Aussien heter Marceline. Men collien tränar jag lydnad, uppletande och tricks/freestyle och med aussien tränat jag än så länge bara lydnad och tricks. Planen med aussien är att hon ska bli brukshund, (förhoppningsvis) patrullhund, lydnadsstjärna, dragmästare och freestylechamp 😉

När jag inte tränar hund eller gör hundiga saker så bloggar jag, tecknar, spelar instrument, sjunger, fotar och skriver.. !

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LuLeLo
2016-03-28 23:08
#3

Josephine heter jag och jag är också Medarbetare här på Valp&Unghund. 18 vintrar fyllda tragglar jag igenom gymnasielivet på samhällslinjen på Södra Latin, och kör hund på fritiden. My partner in crime är Lotus, en Engelsk Cocker Spaniel-hane på 3 vintrar, och vi kör det mesta ihop. Hittills har han erövrat nybörjartiteln i rallylydnad, fått reserv-cert och uppflyttningspoäng i HtM. Hjärtat ligger dock i lydnaden och brukset för oss. Vi tränar och tävlar lite grann här och var för att det är kul!

Andra intressen, nå, de är rätt döda. Förr sjöng man i kör men sen tog skola och hund över. Nån kompiskväll ibland och alltför spårade konversationer på Skype, de förgyller livet!

Tass Josephine

klarakarolina
2016-03-30 14:54
#4

Jag heter Klara och är 20 år. Piggar just nu civilingenjör på KTH men har bestämt mig för att hoppa av och söka in på veterinärprogrammet, antingen i år eller nästa år. Jag väntar just nu på att få hämta hem min valp. Är 4,5 veckor tills han är 8v men då ska jag hämta hem min lilla krabat. En australian shepherd. Tanken är att vi ska träna lydnad, spår, sök och testa på alla hundsporter som verkar roliga.

Andra intressen är framför allt foto, fotboll och att vara ute i naturen.

Gruffs_matte
2016-03-30 15:05
#5

Hejsan! Helena heter jag, 29 år bor med sambo och två små barn och vår 4-månaders valp. Papillon cavalier king Charles vid namn Gruff! Lite hastigt valpköp men ack så bra det blev, supermjuk och fin gosse fick jag med mej hem. Tanken är att Vi ska träna agility men tävling blir det nog inte ;-) hade varit kul att spåra så det ska jag läsa lite om!

ipopuma
2016-03-31 08:50
#6

Hejsan är 16 år och har en dvärgschnauzer på snart 3 år och en riesenschnauzer på 5 år men i familjen finns också en unghund riesenschnuazer på snart 6 månader som är pappas.

Studerar första ring i natur och tränar ipo, lydnad och spår på fritiden (ipo lydnad med riesen) (spår och lydnad med dvärgen) jag hoppas att snart kunna komma ut och tävla igen!

Annons:
CayKantos
2016-03-31 09:51
#7

Tjenare! Cajsa heter jag 😃

Jag äger tyvärr ingen hund man planer finns det miljoner av! I skrivande stund går jag i trean på gymnasiet och läser till djurvårdare på utökat niveau. Till sommar kommer jag flytta tillbaka till Danmark vart jag växte upp, för att skaffa egen lägenhet, jobb och hund 😎 Just nu är ras inte säkert då jag hoppar fram och tillbaka mellan 2-3 raser.  

Hundsportintresset ligger främst i Agility, sökande och lydnad. Men DogParkour och drag är oxå en favorit!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

alltidnordin
2016-03-31 10:21
#8

Heter Sofia, är snart 21 år gammal och läser media på högskola, ett år kvar av tre. Har en sheltiekille som snart är 7 månader gammal och heter Milou. Vi håller väl egentligen på med det mesta en unghund behöver, vardagsträning med andra ord. Går kurser, miljötränar och liknande. En riktigt go liten hund. Planerna med honom är väl att testa på lite spår, agility och rally. Spår är nog nummer ett då han älskar att arbeta med nosen🙂

Andra intressen är foto, hästar och hockey!

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Wirrie-bell
2016-04-01 20:13
#9

Hej :) Jag heter Ellinor, är snart 24 år och har en blandraskille på snart 3år som heter Aros. Han är en blandning mellan Schäfer, Siberian Husky och Berner Sennen. Vi tränar drag och liiiite lydnad när vi känner för det men han tycker inte lydnaden är lika rolig som jag tycker ;)

Vi väntar på en eller två småbröder till Aros av olika raser men båda draghundsraser :) Vi får se hur det blir helt enkelt! Hoppas nu på att i alla fall en av tikarna tar sig ;)

[linda1989]
2016-04-01 20:23
#10

Heter Linda, är 26 år och bor med min sambo och två valpar (en på snart 6 månader och en på 11 veckor) i en etagelägenhet i Danmark. Ska flytta till Köpenhamn i höst eller nästa vår antagligen så vi kommer närmare Sverige. Jag vill gärna testa på agility, spår och andra kurser i framtiden. Just nu tränar vi mest passivitetsträning och inkallning.

Upp till toppen
Annons: