Annons:
Etikettkost-hälsa
Läst 1162 ggr
Pms74
2017-01-16 15:54

7mån tik med flytningar

Hej har en 7 månaders tik som började igår med att hon skulle kissa stup i kvarten o sen blev det brunaktiga flytningar och nu idag har hon oxå kissat mycket och nu för en liten stund sen såg jag att hon hade gulaktiga flytningar. Och undrar vad detta kan vara, hon har inte haft sitt första löp inu så undrar om det är det som är på gång eller det kan vara något annat. Hon har varit precis som vanligt tills för 15 min sen då hon blev rädd för någonting o ligger o trycker, det har hon dock gjort en gång tidigare ( vi har bara haft henne i en månad) å då blev hon oxå rädd för nånting inne helt apropå på kvällen och la sig ocå o tryckte. Bjöd henne på nåt gott å det tog hon. Är där någon här som kan ha en idé på vad detta kan vara ?

Annons:
VildaVittra
2017-01-16 16:06
#1

Även om pyometra är väldigt väldigt ovanligt hos en så pass ung tik, så förekommer det ändå, så jag tycker du ringer direkt och rådgör med en veterinär.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Pms74
2017-01-16 16:33
#2

Det kunde vara vaginit eller vad det hette trodde hon eller nu att löp ev är på gång men skulle hålla ögonen på henne så hon inte får feber eller slutar äta o dricka. Tyckte dom avfärda det väldigt lätt

VildaVittra
2017-01-16 16:41
#3

#2 Ta tempen på henne nu och sedan med jämna mellanrum, då ser du om hon börjar få/redan har feber. 

Och låt henne vila, motion kan förvärra om det skulle vara en infektion.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Pms74
2017-01-16 16:51
#4

Det ska jag absolut göra. Nä gå ute vill hon inte ändå utan är rädd för det sen hon kom ( dom small raket givetvis när vi va ute med henne) så hon gör bara behoven i trädgården. ( + dom andra har nog bara låtit henne gå i trädgården)e hon sig själv igen o kommit upp i soffan till mig. Och dagen efter dom hade smällt så , så fick hon på kvällen nån form av rädsla oxå och stack å gömde sig i en hörna o tryckte i ett par timmar

tk1971
2017-01-17 08:04
#5

Jag tror också att det är juvenil vaginit, men jag skulle ändå ha pyometra i bakhuvudet.

Pms74
2017-01-17 11:32
#6

Ja vetrinär tyvkte jag skulle avvakta eftersom hon är i åldern till att få löp och detta kunde vara antingen det vaginit eller förlöp. Hon är pigg o glad för övrigt o är sig själv o äter o dricker . Men skulle det bli ändringar åker jag direkt med henne . Vår gamla hund hade livmoder inflammation när hon va 10 eller 11 och jag tänkte direkt på det när jag såg flytningarna . Men håller ögonen på henne .

Annons:
Upp till toppen
Annons: