Annons:
Etikettrastrådar
Läst 633 ggr
mejamylove
2016-10-13 11:12

Skillnad på Beauceron och Malle?

Nu kommer det dröja ett bra tag innan jag skaffar en till vovve men det skadar ju aldrig att fundera och knåpa på nästa hund 😃 Jag är redan trött på boxerns naturliga människoälskande. Min äldsta hund bryr sig inte om människor hon inte känner, men det är för att jag tränat bort människoälskandet. Låter lite hemskt kanske men jag ogillar när hundarna kastar sig över människor istället för att träna och fokusera på mig. Jag har därför börjat fundera på Beau och malle, men har svårt att välja eftersom jag tycker dom är så lika i det stora hela. Vad är skillnaderna mellan dessa fina vovvar?

Annons:
Majken!
2016-10-13 11:13
#1

På vilket vis tycker du att de är lika?

mejamylove
2016-10-13 11:18
#2

#1 Arbetsvilliga och inte så människokära, vakt, bra kamplust och båda är herdehundar. Båda behöver mycket motion och träning. Sen tränar man ju dom på lite olika sätt, eftersom B kan vara något "dominant"

Majken!
2016-10-13 11:21
#3

#2 Jag tycker inte att de är särskilt lika alls, känner ett fåtal beuceroner men inte är de alls som mallarna. Du har stor skillnad i tempo och intensitet mellan raserna, att den ena är mer dominant än den andra tar jag med stor nypa salt.

mejamylove
2016-10-13 11:25
#4

#3 Mallen är ju mer hyper, det är jag medveten om. Men båda är förarveka, dominant är ett dåligt ordval, vet inte hur jag ska förklara på ett bra sätt.

vallhund
2016-10-22 08:12
#5

#2 Båda klassas som vallhundar, inte herdehundar.  Själv tycker jag att Beauceron drar mer åt herde o boskapshund, iaf om man går till ursprunget, o andra sidan skulle jag inte drömma om att valla får med en malle.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

mejamylove
2016-10-22 12:03
#6

#5 jag menade vallhundar, vet inte varför jag sa herdehund 🤪Tror det får bli en B nästa valpköp.

Annons:
Upp till toppen
Annons: