Annons:
Etikettkost-hälsa
Läst 1007 ggr
emmispemmiss
10/10/16, 9:45 PM

Byta till "vuxenfoder"?

Jag undrar när det är lämpligt att börja gå över från valpfoder till vuxenfoder? Hur länge väntade ni med era valpar/unghundar? :)

Annons:
mejamylove
10/10/16, 9:48 PM
#1

Min Libra som nu är 13 veckor går på vuxenfoder redan. Inga problem alls, jag blandar dock torrfoder och mush några gånger i veckan när jag har det hemma

[HundochKatt]
10/10/16, 9:52 PM
#2

Jag brukar övergå till vuxenfoder vid 6 mån ålder, när jag gav torrfoder. Med råfodring så har jag gjort Barf eller köpt färsfoder på direkten.

jenmjao
10/10/16, 10:47 PM
#3

Min är 8månader och äter fortfarande valpfoder. Han tål det och det funkar. tänkte byta vid 1års ålder.

Frida B
10/22/16, 10:20 PM
#4

Jag tänker byta vid 1 år.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

jenmjao
10/22/16, 10:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag kan uppdatera, Jag tänker byta så snart jag kan, min hund börjar bli lite rund. 😂 (vid magen)

Jetaime
10/23/16, 1:42 PM
#6

Jag bytade vid ca 9 månader till min aussie, men då till ett högenergifoder eftersom hon både åt dåligt och hade svårt att lägga på sig.

Annons:
Changrila
10/23/16, 2:03 PM
#7

Jag gav aldrig valpfoder, däremot anpassade jag maten lite (barfar). Eftersom jag alltid anpassar maten efter hunden så kändes det inte som om jag gjorde något speciellt.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

[Giiisella]
10/24/16, 12:42 PM
#8

Vi bytte till vuxenfoder precis nu. Han är en mini aussie som precis har fyllt ett år. Det rekommenderade de i djuraffären för denna typen av hund och foder (acana) ☺️

tulinia
10/25/16, 8:46 PM
#9

Jag har också acana, jag har köpt min första säck med vuxenfoder och byter i samband med HD röntgen. Felix är då ett år och en vecka ;)

XeZafir
11/9/16, 3:49 PM
#10

Min är 8 månader och går på sitt valpfoder tills denna säcken är slut, därefter tänkte jag vuxenfoder. Kommer fasa över i slutet, men har samma märke som valp och vuxen.

Upp till toppen
Annons: