Annons:
Etikettträning
Läst 503 ggr
fridooow99
6/22/16, 9:50 PM

Sele

Hej jag har en boxer amstaff balndis hemma som är 15 veckor. Jag har haft honom i två veckor. Jag har hört så mycket olika huruvida man ska låta en valp gå i sele så nu undrar jag vad tycker ni? Och hur långt ska man gå på promenaderna? Tack på förhan för svaren

Annons:
frejaspluto
6/22/16, 9:58 PM
#1

Sele är det bästa, man förstör bara rygg och nacke och hunden slipper strypreflexer totta på hundar i fokus, står mkt om sele där

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
6/22/16, 10:01 PM
#2

Glömde tillägga , jag tycker att man ska gå långpromenad på morgonen och sen när man kommer hem från skola, jobb, nån Form av aktivitet. Sen på kvällen innan ni går och lägger er.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Fridaaaa
6/22/16, 10:07 PM
#3

Sele är det bästa oavsett ålder enligt mig :) 
Jag gillar hurttas bland annat :) 

Eftersmo han är så ung, så gå långsamt, och inte så långa promenader, de ska inte motioneras! :) 

#2 Valp ska dock inte gå långpromenader, inte bra för dem :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

molam
6/22/16, 10:26 PM
#4

Jag själv, gillar inte Sele om dom inte arbetar så det är en "arbetarsele" Typ WP sele ol Alla "Promenadselar" Skaver på våra hundar och Trasslar i Pälsen så Jag gillar absolut inte sele Speciellt inte på valp då det Endast skavt på våga, och vi har testat de Flesta :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

jenmjao
6/22/16, 11:08 PM
#5

Sele eller halsband spelar ingen roll om valpen inte drar, Och gå ABSOLUT INTE långpromenader med en valp. Du kan testa hans gränser, du kan gå 10minuter runt området först, klarar han det bra så kan du utöka 5-10minuter, klarar han det kan du väl gå ut på 30minuters promenader, Tills han blir större, Själv har min valp inte fått promenader så mycket (han är 5månader nu). Det är typ nu jag börjat gå promenader alltså på 15-20minuter. Innan åkte jag och släppte honom med min andra hund och lät dom leka i sin egna takt, och sköta sina egna kroppar, När dom blev trötta hade vi skjuts hem (fick skjuts av familj och pojkvän).
Det bästa är att låta valpen sköta sitt bus på sitt vis, alltså ingen dragkamp att "lyftas" i (dunsar ner när den väl ska ner), dragkamp på marken på dennes villkor, promenader, på dennes villkor, oftast vill dom helst bara lukta och inte gå så mycket. 

Sele kan vara bra att ha, men det är svårt att ha på en ras som blir stor snabbt, få selen som går att spänna upp såpass mycket, Jag hade VGW beginner till min valp och det funkade inte alls till promenade rom han då inte drog eller om jag inte hade spårlina (den har en fiffig fästning under selet). Annars skar den och hade sig, men den är "mycket ställbar".

Upp till toppen
Annons: